onsdag 12 januari 2011

Dag 16 – Min utbildning.

När jag var sex år gammal började jag på sexårsverksamhet på Furuparksskolan, en miljöskola på Skurholmen i Luleå. Jag trivdes toppen vad jag kommer ihåg. På denna skola gick jag i sex år och det enda jag var missnöjd med var att alla friluftsdagar blev inställda och att vi inte fick kasta snöbollar på skolgården. Det sistnämnda löste vi små dumhuven till barn genom att kasta isklimpar istället.


Efter femte klass slutade jag och fem till från min klass på Furuparksskolan och började istället på friskolan Nya Läroverket. Denna skola var speciell, det må jag verkligen säga. Vi hade massa projekt hela tiden och prov ca fyra gånger, vilket verkligen inte hjälpt mig än så länge. På Nya Läroverket hade vi elever väldigt stort inflytande och på det sättet fick vi till exempel bort flera pissdåliga lärare. Rektorn ville alltid höra våra åsikter och några i vår klass gick regelbundet dit och berättade hur det var i klassen.


När hade gått ut nian (som var rejält kaosig med bitchfights och så vidare) på Nya Läroverket började jag på Idrottsprogrammet med friluftsinriktning. Där trivs jag som fisken i vattnet, förutom ibland när vi har mycket att göra, då vill jag byta till BF eller nåt. I tvåan kommer vi börja med våra olika kursblock och jag har valt sam-sam. Kommer då skiljas från de bästa i klassen. Det suger ju rätt rejält.

Inga kommentarer: