torsdag 13 januari 2011

Dag 17 – Mitt favoritminne.

Jag kan inte utse ett specifikt minne. Istället berättar jag om några olika kandidater. Det finns säkert fler underbara minnen som jag för tillfället inte kommer på. Det finns även ett minne som jag inte vill skriva om.

1.) Dundret 2010 med Fantastic Four
Jag, Linnéa, Nulle och Sid åker varje år till Gällivare för att åka skidor och ha trevligt i Sids stuga. År 2010 var det extra roligt. Jag har aldrig skrattat så mycket som under denna resa. Vi hade så sjukt roligt. Vi dansade till Circle Circle Dot Dot och smsade pinsamma sms till olika pinsamma personer. Vi hittade på massa lögner som vi gladeligen gick omkring och pratade om när vi kom hem till Luleå. Tåget var försenat och vi var tvungna att köpa pizza i restaurangvagnen där det satt massa fulla militärer som tyckte att vi skulle stanna med dom. Skräckblandad glädje.



2.) Cykelresan 2010 med Lina och Elin.
Undrar om inte detta minne tar hem priset. Jag, Elin och Lina tog våra tantcyklar och cyklade till Sundsvall. Vi bodde hos släktingar och kompisars släktingar och åt konstant. Allt vi var med om var extremt roligt förutom alla uppförsbackar. Varje gång vi stannade höll vi på att dö av utmattning och skratt. Det var till och med en man som frågade om vi hade problem med spriten för att vi skrattade så mycket. Det roligaste under hela resan var nog sista natten när vi trodde att vi skulle sova hos Elins farmors 88-åriga syster. Det visade sig snart att det inte bara var hon som bodde i huset, utan där bodde även hennes man som var över 90 år och döv och deras två förståndshandikappade barn som var kring 60 år. Notera att Elin inte visste om att dessa personer fanns.




3.) Musiksommaren 2008 med Frida och Lina.
Vi gjorde låtar på löpande band och uppträdde med dessa som gatumusikanter och utanför visafton i Järnäsklubb. Vi tjänade pengar och hade svinkul. På hösten for vi till Rock For Moc och skulle uppträda på öppen scen men det sket sig så vi spelade istället i insläppet.

4.) Prästholm 2008 med Fantastic Four.
Varje sommar far vi till min mormor och morfars stuga i Prästholm och chillar.
Vi skulle cykla till Råneå men innan skulle Nulle gå och kissa i kisshinken. Komiskt nog upptäcker hon att någon har bajsat i den. Hon kommer ut ur skrubben där hinken står och ropar -VEM FAN HAR SKITIT I HINKEN? och den skyldige ser förvirrad ut och frågar om man inte fick det. Å herregud vad komiskt det var att behöva ringa till mormor och fråga hur och var man tömmer hinken och se brottslingen försöka fiska upp sina fem bajskorvar med en pinne. Ett minne jag sent kommer glömma.

2 kommentarer:

Hemlis sa...

Den roligaste sekunden var min fis, jag tror det var de

emilia sa...

Hahaha ja men ville inte skriva ut det! ;)