måndag 31 januari 2011

Dag 25 – En första.

Jag och min käre vän Jonathan diskuterade om vad jag skulle skriva om för "första". Första kyssen är bara löjligt, första skoldagen kommer jag inte ihåg, första riktiga pojkvännen har jag redan skrivit om. Jag kan skriva om mitt första husdjur, för det är så väldans intressant.

Mitt första husdjur var en grå dvärghamster som jag fick ta över efter min kusin Evelina. Först hette han Egon men jag tyckte det var fult så jag kallade honom Benny istället. Ja jag vet, mycket finare.
Benny var världens snällaste hamster, jämfört med min andra hamster Totta som var störd och bet folk hela tiden. En gång när vi satt och åt hörde vi ett hjärtskärande tjut från buren. Jag skyndade mig dit fann Benny nergrävd under sågspånet. Han var stel och kall och krampig. Han klängde på mitt finger och skrek. Då tog pappa med honom till garaget och sen var Benny död.

[jag skrev detta för din skull limpan]

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahah haha haha HA HA ahaha HAHAHA hahah hah ha ha ha ha hahahhaa DÖÖÖÖR!!!!!! så jävla sorgligt