måndag 17 januari 2011

Dag 21 – Ett annat ögonblick.

Det är så svårt att välja ett ögonblick av alla ögonblick. Jag ger blanka f*n i det och berättar istället om två ögonblick som kanske roar er. Jag låter de inblandade få påhittade namn.

Jag och Siken hade sovit över hos Lövet
och satt i hennes rum och talade om livet och hållbar utveckling. Lövet satt på sin blåa ryamatta och drog händerna genom den, då hon upptäcker en svinäcklig stortånagel i ryapälsen.
Det uppstår panik och kalabalik och hon tjuter av äckel och håller upp den. Jag och Siken börjar skratta hejdlöst av förvåning. Min förvåning består av "WTF en nagel"-tankar, medan Sikens förvåning består av "Hur fan kunde hon hitta den"-tankar.
Siken hade alltså legat på natten och rivit av sin tånagel och slängt den på mattan i tron av att ingen någonsin kommer hitta den. Magnificent fail.

Jag var hemma hos Siken för någon dag sen och åt middag, då hennes syster hittar ett persikotuggummi fastklistrat under bordet. Systern puttar blamen på Siken som är den enda som tuggar persikotuggummi. Föräldrarna tittar strängt på Siken frågar om detta är sant. Siken skrattar då och säger att hon inte har något minne av detta men att argumenten är hållbara. SKÖN!

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHAHHAHAHAHA EMILIA HAHAHAHAAHAH