söndag 19 december 2010

Dag 03- Mina föräldrar

Mina föräldrar är väl sådär som föräldrar ska vara. Stödjer mig i allt jag tar mig för och hjälper mig när jag har problem. Det blir svårt att få er att förstå hur bra dom är och hur mycket jag älskar dem genom text.

Min mamma är 41 år och jobbar på stadshuset. Hon klär sig elegant i svarta kavajer och kontorsbyxor. Min mamma har två sidor, en helseriös arbetsam sida och en svinrolig oförutsägbar sida. Jag älskar den helseriösa sidan men jag älskar knassidan än mer. Jag älskar när hon utbrister ASCHMED mitt i allt och när hon gör helkonstiga saker som en gång när hon satt med farmors hund i köket och gjorde kattljud i tjugo minuter och skrattade åt den oförstående hunden.
Jag och min mamma kan prata om typ vad som helst och hon förstår mig nog bäst av alla jag känner. Det är hon som väcker mig på morgonen för säkerhetsskull, det är hon som tröstar mig i väldiga gråtattacker, det är hon som ger mig uppmuntrande kramar och det är hon som ser direkt om nåt är fel.

Min pappa är 43 år och jobbar på fjärrvärmeverket. Han har alltid fritidsbyxor och en svart t-shirt med antingen Luleå Hockeys logga eller något vitsigt tryck som "Animals taste good". Min pappa är materialare i Luleå Hockeys U15lag och slipar därför skridskor och tvättar tröjor mest hela tiden. När han inte gör det så bygger han på stugan, åker båt eller dyker på vrak. Han är den personen jag brukar spela mest musik med och har dessutom sjukt bra musiksmak. Pappa är den som hjälper mig med skolarbete vid alla tillfällen, det är han som lagar den bästa potatismosen och den bästa spenatpastan och det är han som knäcker min rygg om jag har låsningar. Min pappa och jag tycker likadant i det mesta faktiskt. Han avskyr samma saker som jag (idol, rix fm och härmapor) och finner mesar lika skrattretande som jag gör.

Hm, det var väl mina föräldrar i stora drag. Mina föräldrar som är världens finaste. De är bäst och jag älskar dem mest i världen♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din pappa är ganska snygg och stark också...

Anonym sa...

fint skrivet elwisp, blir nästan rörd. /du vet vem, hehe