fredag 17 december 2010

Dag 01-Presentera mig själv

Jag heter Emilia Viktoria, jag biter på naglarna och överdriver alltid. Jag är född i helt fel tid och på fel plats, om jag hade fått välja hade jag valt att vara ung på 60- och 70-talet och bott i ett jättelitet rum på Chelsea Hotel i New York. Det hade varit festligt! Tyvärr så föddes jag i Luleå och är ung på 2010-talet, nu när allt är som mest kommersiellt och tragiskt. Men det funkar, de får det lov att göra.

Jag är sexton år fram till april. Då stiger jag in i en tråkig mellanålder som inte erbjuder några nya lagligheter. Men då är det bara ett år kvar till vuxen ålder (VA! När hände detta?)och då ska jag göra ett hål till i örat.

Sen jag var blott ett år gammal har jag bott på ett ställe som ingen vet var det ligger. Det är så illa att min närmaste manliga vän brukar gå vilse på vägen hit, fast han har varit här tvåtusen gånger. Området heter Fridhem men det består av två kvarter och är för utomstående okänt. "Det ligger mitt i mellan" brukar vi rutinerade fridhemmare då säga.

Det var det viktigaste om mig tror jag. Ses imorgon.

Inga kommentarer: