lördag 19 februari 2011

Sunday morning, praise the dawning

Jag älskar när man vaknar tidigt på lördag eller söndag morgon och kommer på att det är helg och att man sedan somnar om. Jag älskar att alla måltider blir uppskjutna för att man äter frukost så sent. Jag älskar när resten av familjen är på hockey så man kan bete sig konstigt i sin ensamhet.

Jag hatar när man vaknar på lördag eller söndag morgon sådär kring tolv-halv ett och har ungefär en centimeter tjockt flottlager i ansiktet. Jag hatar även att kroppstemperaturen då ligger på ungefär 45 grader. Jag hatar när man ska äta frukost men har så ont i tänderna för man åt alldeles för många hallon- is- eller päronmumrikar kvällen innan. Jag hatar att man därför måste tugga all mat med framtänderna.

Morgonlista 7.1
Innehållsförteckning: José Gonzalez, Fats Waller, Kings of Convenience, Alanis Morrissette, Simon and Garfunkel, Stefan Sundström, med flera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad trött jag är på att alla lägger upp Spotifylistor när jag inte har Spotify.
Speciellt när jag behöver en morgon- eller dagenefterlista. Jobbigt läge för mig.