söndag 27 februari 2011

People are strange when you're a stranger

Tänk när vi alla hade Pixbox. Det känns så konstigt och avlägset. Det enda man gjorde var att ladda upp bilder som folk kunde kommentera. Det fanns alltså ingen chatt, inga statusuppdateringar och inga påminnelser om födelsedagar. Det är även fruktansvärt skrattretande att alla hade ett helt album med bilder på sig själv och ett annat med bilder på kompisar som man sparat från deras Jag-album.

Något ännu konstigare och ännu mer avlägset är ju Lunarstorm. Alltså vaddå. Man loggade in, skrev i sina kompisars gästböcker och sen loggade man ut. Det är med sorg i hjärtat som jag kan berätta att mitt användarnamn var "GreenishMiracle" (grönaktigt mirakel) och att jag och min kära vän Matilda skrev saker som "Du och jag mot världen gumman" till varandra.

Jag har många gånger fördömt världens utveckling men det må jag säga, tur att det går framåt ändå.

Inga kommentarer: