söndag 24 oktober 2010

Rackel-tåg

Tåget hem från Stockholm och Elin är försenat. Sitter på en plats som inte är min och lyssnar med högsta volym på hetsig hardcoremusik för tåget är fullt av irriterande ljud. Litet barn som gråter, frågar om allt, gnäller och ropar efter mamma och sen en hund som skäller också. Jag hatar som bekant oljud och inte heller är det främmande att de värsta ljuden jag vet är just barnskrik och hundskall.

Idag har förövrigt först letat i typ tre timmar efter ett skåp att lägga resväskorna i utan framgång. Alla var upptagna. Efter det var både jag och lina på riktigt kasst humör och drog därför till ett café och drack den största kaffen dom hade (en halv liter) och till det varsitt bakverk. Vi satt där i hundra år och sen köpte jag ett par vinröda kängor, AASFINA! Efter det mötte vi upp Elin som hade varit och tränat karate. Vi gick till ett annat café och satt där tills de var dags att åka till stationen.

Allt annat med den här resan har varit fantastiskt roligt och de var jättenajs att träffa Elin igen! Himla härlig tjej! Så bra som hon är så kommer hon hem på lovet och hon har lovat att komma och äta tårta hos lina under den tiden. Yeah! Nu ska jag deppa lite för det ser ut som att vi kommer få vänta ett tag på att få åka härifrån.
Klart slut varulvstjut!

Inga kommentarer: