fredag 17 september 2010

Sympathy for the devil

Skolvalets resultat

1. Socialdemokraterna 30%
2. Moderaterna 15,9%
3. Sverigedemokraterna 14%

Facebookvalets resultat hittills

1. Moderaterna 24,2%
2. Socialdemokraterna 19,8%
3. Sverigedemokraterna 16,9%

På Facebook kan man även se hur de olika åldersgrupperna har röstat. Som vinnare i Yngre än 18-klassen stod alltså Sverigedemokraterna som vinnare med 22% framför Moderaternas 20% och Socialdemokraternas 16%. På fjärde plats kommer Piratpartiet med 13%.

Jag hoppas detta är ett skämt. Sverigedemokraterna som vinnare? Jag hoppas att dessa människor, som tydligen inte har mer innanför pannbenet än luft, ändå försöker tänka till med sin ickebefintliga hjärna.
I nuläget är det omöjligt att Sverigedemokraterna skulle kunna vinna valet men när jag blir äldre, hur ska det gå då?
Jag vägrar leva i ett land präglat av främlingsfientlighet, rasism och nazism.
Nej vet ni vad, jag blir så förgrymmad.

Inga kommentarer: