onsdag 6 januari 2010

Skräckspecial

Här kommer den äntligen!


1.
Den mest skräckinjagande superskurken är helt klart Voldermort!
Han är min livs mardröm och jag skulle bara vilja avada kedavra-bort honom för all tid! Han är så läskig att jag en gång var tvungen att ringa min pappa på sena kvällen fast han jobbade dagen efter för att han skulle komma och möta mig när jag skulle gå ca 300 meter. Detta var förfärigt nog inte jättelängesen.

2.
På en säker andra plats kommer Mulgarath från Spiderwick!
Monstret kan ta mej tusan ändra form! Från grönt monster till gammal man, till Jareds pappa, till korp! Jag satt blickstill, stirrandes och gapandes när mullvadstrollet jagade Jared och Mallory i tunneln. När då Jared plötsligt fightas mot de ondas härskare Mulgarath så blir jag SKRÄCKSLAGEN! Aldrig någonsin i mitt 15-åriga liv har jag sett ett sånt opassande brutalt monster i en barnfilm! Seriöst, om en ungdom håller på att falla av stolen kommer väl småbarn dö av skräck. Tur att jag nu upptäckte att det är 11-årsgräns på den!

3.
Hack i häl på en tredjeplats kommer Tengil, Riddare av Karmanjaka, Herre över Törnrosdalen.
Det som skrämmer mig mest är den makt och det inlytandet han har över andra utan att yttra sig om något. "All makt åt tengil, vår befriare" som de onda säger. Ynklig som han är har han också en drake till husdjur som han tar till när han håller på att förlora strider. Han är brutal! Han är fruktansvärd! Han får mig att vilja dö för att kunna komma till Nangijala och slå ner honom! Inte nog med att han är ond och har gjort invånarna i Törnrosdalen till slavar! Nae, ha har även tillfångatagit Orvar och är på jakt efter Joathan Lejonhjärta, hjälten! . PFF! SKABB!

4. En som egentigen är den jag har varit mest rädd för i mitt yngre liv är den Onda Fén i Törnrosa. VET NI HUR HIMLA RÄDD JAG VAR?! I den hemskaste mardröm jag någonsin drömt var hon med. Hon stoppade mig i en icakasse och lät en tupp flyga iväg mig till något fjärranland där jag blev inspärrad i en grotta som var skrämmande lik grottan där Alicia i mumindalen blev instängd av Stinky. Fruktansvärd kvinna. Om jag inte kommer ihåg fel blev hon sjukt lång och stor i boken, jag ska ta och läsa den om jag hittar den och se om jag fortfarande känner likadant!

5.
Å den här borde ha varit längre upp egentligen. Den är så sjuuuuuuukt läskig! Och jag är inte ensam om att tycka det heller! Jag tror inte han har något namn, men han är någon typ av rödbrun jättevalross i Pingu. Å herrejissus vad läskig han är! För att ni ska förstå min skräck så häver jag in en film istället för bild.

Inga kommentarer: