söndag 24 januari 2010

Händelserik, god natt


I natt hade jag en gäst som sov över. Med tanke på pinsamhetsgraden ska jag inte nämna några namn;)

Jag somnade i soffan av grov trötthet så vi gick och la oss vid halv tolv. Vi pratade en stund och men somnade ändå innan midnatt.
Mitt i natten vaknar jag med ett ryck av att nattgästen i fråga står och petar på mig och säger
- Du sa! Du sa igår!
- Vad sa jag igår? Frågar jag misstänksamt.
- DET DU SA IGÅR!
- Vad pratar du om? Vaddå vad sa jag? Förvirrat sätter jag mig upp.
- Men skit samma!
Det slår mig att nattgästis går i sömnen.
- Vaa sover du eller?
- Men nej! Du sa!
- Nä nu tycker jag vi sover, gå och lägg dig!
- Nej, ja...
Jag skrattar till och tänker att gästis kanske är vaken iallafall.
Nattgästen skrattar också till när jag skrattar.
Jag frågar
-Va väcker du mig för? Hahaha.
Gästen skrattar igen och somnar bums.

Med ett flin lägger jag mig ner igen och sover ostört till nästa morgon. Precis innan jag vaknar drömmer jag att någon frågar vad en limpa är.
När jag ska svara har jag tydligen redan vaknat och säger högt - Jag vet inte.
När jag inser att jag sa det i vaket tillstånd känner jag mig dum, men gästen har som tur är inte hört det.

Väntar mig en natt med sömn i natt.
Peace dudes!

Inga kommentarer: